Budoucnost grafiky: Převezme vládu umělá inteligence?

23.1.2023

Grafika je nezbytnou součástí každého elektronického zařízení. Je to způsob, jakým sdělujeme své myšlenky strojům. Jednou z největších výzev, kterým dnes lidstvo čelí, je vytvoření přesné a dostupné reprezentace reality. Patří sem počítačová grafika, která se používá k vytváření realistických obrázků pro videohry, 3D modely a další. Pokroky v AI a strojovém učení vedly k velkému pokroku v těchto oblastech, ale povedou tyto pokroky nakonec k bezelstné společnosti?

Dnes grafiku generují počítače pomocí algoritmů, softwaru a hardwaru. Programy běží na výkonných počítačích a interpretují vstupy od lidských operátorů k výrobě konečného produktu. Takto vytváříme realistickou grafiku ve velkém měřítku. Umělá inteligence (AI) však v posledních několika letech udělala významný pokrok. To vedlo mnohé k přesvědčení, že lidstvo brzy nebude schopno samo vytvářet realistickou grafiku. Mnozí předpovídají, že umělá inteligence překoná lidské designéry a nahradí je v oboru úplně.

Mnoho odborníků v oblasti počítačové grafiky naznačuje, že lidstvo si již vytvořilo budoucnost bez grafiků. Oblast se rychle posouvá směrem k implementaci umělé inteligence novými způsoby – včetně generování grafiky pomocí algoritmů. Toto je způsob, jak mohou počítače generovat realistické obrázky, aniž by lidští konstruktéři museli interpretovat vstupy od operátorů. Je to také způsob, jak mohou stroje vytvářet více variací konkrétní scény, aniž by stejnou práci opakovaly několikrát. To umožňuje strojům provádět úkoly, které lidem připadají únavné nebo dokonce nemožné bez přístupu specializovaného zařízení.

Na první pohled to může znít jako špatná věc. Zdá se, že lidstvo je ve srovnání s výkonnými systémy umělé inteligence, jako jsou neuronové sítě a hluboké učení, ze své podstaty méněcenné. V této nové éře generování neumělé grafiky však stále existuje mnoho využití pro lidské designéry. Strojové učení stále vyžaduje lidskou interpretaci při interpretaci dat od operátorů – což je oblast, kde většina grafických projektů stále zahrnuje uživatele. Navíc je pro návrháře snadné aktualizovat aktuální programy pomocí nově vyvinutých platforem umělé inteligence, jakmile budou dostupné. Lidé v podstatě nemají nedostatek možností, pokud jde o vytváření nových grafických projektů.

Mnozí věří, že lidstvo bude brzy nahrazeno výkonnými systémy umělé inteligence v oblasti grafického designu. Ale to není nutně špatná věc – zvláště pokud lidé pokračují v práci se systémy AI v sekundárních rolích. Před námi je mnoho vzrušujících možností, protože se lidstvo učí, jak spojit umění a technologii s umělou inteligencí!