7 trendů TikToku, o kterých by kreativci měli vědět

1.10.2021

Externí grafik a UI designér pro mobilní aplikace a weby

Tyto trendy v miliardách zhlédnutí TikToku ukazují, jak tato platforma ovlivňuje populární kulturu v roce 2021.

Co jsou trendy TikTok? Jednoduše řečeno, aplikace TikTok pro sociální videa seskupuje své trendy hashtagy a skladby. Největší aktuální TikTok Trendy v aplikaci snadno najdete kliknutím na lupu „Objevovat“ a výběrem možnosti Trendy v horní části obrazovky.

Pokud jste žili pod kamenem, možná vám unikl vzestup TikToku, aplikace sociálních médií, kde uživatelé sdílejí krátká videa. TikTok v současné době ovlivňuje téměř všechna odvětví, od hudebních žebříčků až po politická shromáždění – takže by nemělo být překvapením, že ovlivňuje i kreativní průmysl.

TikTok trendy jsou způsob, jakým aplikace sociálních médií používá hashtag nebo píseň k seskupení virálních trendů v aplikaci. A zatímco top trendové hashtagy na jiných sociálních sítích, jako je Twitter, obvykle po jednom dni zmizí, trendy TikTok se mohou udržet i několik měsíců. Nenechte se však zmást, to neznamená, že je TikTok nudný: ve skutečnosti to jen zdůrazňuje, jak vynalézavé je publikum jeho tvůrců, protože neustále přicházejí nové nápady na rozšíření a vývoj memu (více informací o TikToku najdete zde a také se podívejte, jak používat zelené plátno na TikToku).

Trendy TikToku se obvykle vztahují ke konkrétnímu úkolu, jako je #KeepToTheBeat nebo Build a B*tch. ale mohou také upozorňovat na určitý předmět, téma nebo motiv, jako je například věčně populární #MakeUpCollection nebo v současnosti aktuální #staycation.

Co jsou trendy TikTok? Jednoduše řečeno, aplikace TikTok pro sociální videa seskupuje své trendy hashtagy a skladby. Největší aktuální TikTok Trendy v aplikaci snadno najdete kliknutím na lupu „Objevovat“ a výběrem možnosti Trendy v horní části obrazovky.

Pokud jste žili pod kamenem, možná vám unikl vzestup TikToku, aplikace sociálních médií, kde uživatelé sdílejí krátká videa. TikTok v současné době ovlivňuje téměř všechna odvětví, od hudebních žebříčků až po politická shromáždění – takže by nemělo být překvapením, že ovlivňuje i kreativní průmysl.

TikTok trendy jsou způsob, jakým aplikace sociálních médií používá hashtag nebo píseň k seskupení virálních trendů v aplikaci. A zatímco top trendové hashtagy na jiných sociálních sítích, jako je Twitter, obvykle po jednom dni zmizí, trendy TikTok se mohou udržet i několik měsíců. Nenechte se však zmást, to neznamená, že je TikTok nudný: ve skutečnosti to jen zdůrazňuje, jak vynalézavé je publikum jeho tvůrců, protože neustále přicházejí nové nápady na rozšíření a vývoj memu (více informací o TikToku najdete zde a také se podívejte, jak používat zelené plátno na TikToku).

Trendy TikToku se obvykle vztahují ke konkrétnímu úkolu, jako je #KeepToTheBeat nebo Build a B*tch. ale mohou také upozorňovat na určitý předmět, téma nebo motiv, jako je například věčně populární #MakeUpCollection nebo v současnosti aktuální #staycation.

Proč jsou trendy TikTok důležité

Proč byste měli vědět o TikTok Trends? Protože TikTok je nejen nejrychleji rostoucí platformou sociálních médií na světě s téměř miliardou uživatelů, ale také nejlépe odráží skutečné lidské zážitky, i když zábavnou a často komediální formou.

A to znamená, že zatímco ostatní sociální sítě do značné míry odrážejí populární kulturu, TikTok ji stále více řídí, od písní, které se stávají celosvětovými hity, až po módní, lifestylové a dokonce i politické trendy. TikTok má také zásadní vliv na ostatní sociální platformy, které se zoufale snaží napodobit jeho funkčnost (přečtěte si našeho průvodce Instagram Reels vs TikTok, kde najdete jen jeden příklad).

Ještě před několika lety znali TikTok pouze teenageři a mladí lidé. V roce 2021 se to ale změnilo a je stejně pravděpodobné, že se virálními stanou videa natočená rodiči jako videa jejich dětí.

Platforma se také stala skutečně globální – je dostupná v 75 jazycích a 155 zemích (s výjimkou Indie, kde byla zakázána, a Číny, kde existuje zazděná místní verze). Nejvíce zarážející je, že podle oficiálních statistik TikToku k ní denně přistupuje 90 % uživatelů.

Už dříve jsme se ptali, zda jsou trendy dobré pro budování značky, ale ať už jste kreativní freelancer nebo pracujete v agentuře, musíte rozumět kultuře, které sloužíte. V opačném případě vaše práce nedokáže navázat kontakt s publikem. Stále častěji se tato kultura utváří právě na TikToku, takže se vyplatí jí věnovat pozornost. Přečtěte si, jak jsme vám nastínili některé z 2021 trendů TikToku, o kterých byste měli vědět, a proč jsou důležité

01. 3D photo challenge

146,1 milionu zobrazení

Trend 3D fotografií je pro fotografy skvělým způsobem, jak ukázat, že jejich práce ožívá. Pomocí aplikace CapCut můžete své fotografie proměnit v pohyblivé 3D fotografie, které se odrážejí od stránky. Podle nás je to super cool a dodá to vašim fotografiím úplně jiný rozměr (doslova). Vyzkoušeli jsme si vytvořit vlastní, kterou si můžete prohlédnout výše.

02. Obalem alba může být cokoli

4,5 miliardy zobrazení

Trend „cokoli může být obalem alba“, který má už přes 4,5 miliardy zhlédnutí a vlastní filtr na TikToku, je inovativní a zábavný. Cílem je pořídit screenshoty videí, které pak oříznutím do čtverce a přidáním „loga explicitního obsahu“ proměníte v obal alba. To je ideální pro všechny videografy s neuvěřitelnými záběry nebo pro grafiky s telefonem plným videí, ze kterých můžete udělat úžasné obaly alb.

03. #artvsartist 

67,6 milionu zhlédnutí

Pomocí klipů nebo fotografií sebe sama a své umělecké tvorby se můžete na TikToku představit jako tvůrce. Můžete být jakýmkoli druhem umělce, ať už jde o fotografii, grafiku, malbu, sochařství – ať už jde o jakékoli médium, tento trend je určen právě vám.

04. #TellMeWithoutTellingMe

1,3 miliardy zobrazení k dnešnímu dni

Trend #tellmewithouttellingme umožňuje tvůrcům zábavnou formou řešit téměř cokoli, co je trápí. Typicky tvůrce řekne něco jako „Řekni mi, že jsi opilý, aniž bys mi řekl, že jsi opilý. Já začnu první.“ Pak udělají něco, z čeho je jasné, že jsou opilí, aniž by použili tato skutečná slova. Jeden velmi sdílený příklad představuje mladého muže, který se prochází po barové čtvrti a ukazuje lidem kuřecí nugety, které má uložené v kapse kalhot. To stačí.

tellmewithouttellingme je téměř dokonalý trend TikToku, protože existuje nekonečné množství variací na samotnou otázku, nemluvě o škále odpovědí. Nikdy se tedy nebude opakovat a tento trend bude pravděpodobně fungovat ještě několik let. Mezi další příklady patří Tell Me You’re The Youngest Without Actually Telling Me You’re The Youngest a Tell Me Your Parents Are Cool Without Actually Telling Me Your Parents Are Cool.

Co to prozrazuje: TikTok spíše než aby podporoval instagramovou oddanost dokonalosti, dává tvůrcům možnost sdílet svůj skutečný život zábavnou a přístupnou formou.

05. #2018vs2021

422,8 milionu zhlédnutí k dnešnímu dni

Zatímco v trendu #sheesh se mladí lidé těší na svou budoucnost, v trendu #2018vs2021 se dívají opačným směrem. Výzva zní: „Kdo by vyhrál? Vaše verze z roku 2018, nebo vaše já z roku 2021?“. A výsledkem je série videí, která poukazují na to, jak moc se toho za poslední tři roky u lidí změnilo. Většinou jsou zasazena do písně MotorSport od Migos & Nicki Minaj & Cardi B a změna roku se odehrává přímo na spadnutí.

Někdy je to poměrně povrchní: změna účesu nebo nové oblečení. Jindy jsou změny hlubší, například coming out, dokončení genderové proměny, vypořádání se s postižením, nepracování kvůli výluce nebo získání statusu imigranta.

Co to prozrazuje: Zatímco marketéři a média často považují skupiny, jako je generace Z nebo mileniálové, za stálé a neměnné, lidé v reálném životě neustále rostou a mění se. A trend 2018 v s2018 ukazuje, jak moc si to uvědomují.